Rękojmia, a reklamacja

23:17:00

Wiele osób często zamiennie używa pojęć rękojmi i reklamacji - należy jednak uważać, gdyż nie oznaczają one tego samego.

Rękojmia to absolutna odpowiedzialność sprzedawcy względem Klienta, za wady fizyczne i prawne, dotyczące rzeczy nowych i używanych. Należy podkreślić, że odpowiedzialność sprzedawcy jest niezależna od jego winy i oparta na zasadzie ryzyka.

Reklamacja stanowi żądanie kupującego wobec sprzedawcy lub usługodawcy, które wynika z niezadowolenia jakością towaru lub usługi, na przykład wadliwe działanie zakupionego towaru. Efektem złożenia reklamacji może być naprawa, wymiana, obniżenie ceny czy zwrot kosztów zakupu.

Podstawową różnicą między rękojmią, a reklamacją jest regulacja prawna. Rękojmia jest regulowana przepisami Kodeksu Cywilnego, natomiast reklamacja to pojęcie potoczne, które nie zostało jeszcze uregulowane w polskim prawie.

POLECANE PUBLIKACJE EKSPERTÓW

NASZE ATUTY

1. Wysoka jakość świadczonych usług.
2. Właściwe podejście do Klienta.
3. Wieloletnie doświadczenie.
4. Stosowanie korzystnych i bezpiecznych rozwiązań.

DANE KONTAKTOWE

E-MAIL: kontakt.poradyksiegowe@gazeta.pl